Indicators on بیماری خود ایمنی چیست و چگونه درمان میشود You Should Know

Wiki Article

این می تواند به بافت ها و اندام های سالم در سراسر بدن آسیب برساند.

ما در کلینیک و آزمایشگاه ساواژنوم آزمایشات ژنتیکی، مشاوره ژنتیکی و توصیه های مدیریت مراقبتی را برای مراجعین ارائه می دهیم. مهارت پزشکان متخصص ژنتیک ما در بررسی اختلالات ژنتیکی شناخته شده یا مشکوک که بر بیماری زایی افراد مبتلا به بیماری خودایمنی تأثیر می گذارد به شما کمک می کند. ما به بیماران در موارد زیر کمک می کنیم:

ایمنی انفعالی برای مصونیت کودک نسبت به برخی از عفونت‌ها در سال‌های اولیه زندگی ایجاد می‌شود. گاهی برای تقویت مکانیسم دفاعی بدن آنتی‌بادی‌های سنتزی به صورت داروی تزریقی به بدن وارد می‌شوند. در این حالت نیز ایمنی به شکل انفعالی به وجود می‌آید.

بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون، صرع، اسکلروز چندگانه و بیماری‌های مرتبط با نخاع

زمانی که سیستم ایمنی با سلول‌هایی مواجه می‌شود که این نشانه‌ها را ندارند، آن‌ها را بیگانه می‌داند و به این سلول‌ها حمله می‌کند. سیستم ایمنی مبارزه خود را در مکانیسم اختصاصی یا اکتسابی با استفاده از لنفوسیت‌ها و تولید آنتی‌بادی انجام می‌دهد.

زمانی که فردی با استعداد ژنتیکی (یعنی فردی که نسبت به سایر اعضای جامعه احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های خود ایمنی دارد) در معرض محرک های محیطی قرار می گیرد، گاهی اوقات می تواند منجر به ایجاد یک بیماری خودایمنی شود.

ولی واقعا قند خون چیست؟ و قند خون بالا باعث چه بیماری هایی میشود.

آزمایش ژنتیک بیماری های خود ایمنی در کلینیک و بیماری خود ایمنی چیست و چگونه درمان میشود آزمایشگاه ساواژنوم

همچنین توجه داشته باشید در صورتی که قند خونتان بالاتر از ۳۰۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد، نباید ورزش نمایید.

اگر فشار خونتان به طور ناگهانی کاهش پیدا کرد یا این که به طور قابل‌توجهی کمتر از حد معمول بود، باید به دنبال درمان آن باشید. درصورتی‌که پزشک عمومی تشخیص داد که افت فشار خون به علت مشکلات قلبی است، باید به متخصص قلب مراجعه کنید و اگر تشخیص داد که این وضعیت ناشی از مشکلات هورمونی است، باید توسط دکتر داخلی ویزیت شوید.

البته توجه داشته باشید در صورتی که شما مبتلا به دیابت نوع یک بوده و قند خونتان بالاتر از ۲۵۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد، می باید ابتدا تست کتون ادرار را انجام دهید.

حدود یک چهارم افراد مبتلا به یک بیماری خودایمنی، بیماری خودایمنی دیگری نیز خواهند داشت – بنابراین نه تنها ژنتیک می تواند خطر ابتلا به یک بیماری خود ایمنی را افزایش دهد، بلکه ژن های شما ممکن است خطر ابتلا به بیماری های دیگری از این دسته هم افزایش دهد.

اختلالات هورمونی مانند افزایش سطح هورمون تیروئید، نقص هورمون نارسایی آدرنال و هیپوفیز

در شرایطی که افت فشار خون ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای باشد به طور دائمی فشار خونتان پایین خواهد بود.

Report this wiki page